A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська загальноосвітня школа І-ІII ступенів №2
Хустської міської ради Закарпатської області

Пам’ятка педагогу з профілактики конфліктів

Дата: 14.10.2021 17:46
Кількість переглядів: 54

 

 

       Ще нікому не вдавалося прожити життя без конфліктів. Конфліктні процеси мало хто схвалює, але майже всі в них беруть участь. Вони існували, існують та будуть існувати як невід’ємна складова взаємовідносин людей. Звісно, конфлікти не прикрашають наше життя, але не можна сказати, що вони безглузді та безсумнівно шкідливі. Навпаки, конфлікти – нормальне явище нашого життя. Виникають вони через те, що вчинки, уявлення, почуття у кожного з нас різні, отже і трапляються між людьми зіткнення.

  Вважаючи конфлікт ефективним засобом виховного впливу на особистість, учені вказують, що подолання конфліктних ситуацій можливо тільки на основі спеціальних психолого-педагогічних знань і відповідних їм умінь.

  • Пам'ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж завершити. Чим гостріший і триваліший конфлікт, тим важче його закінчити. Вчіть учнів захищати свої законні інтереси без конфліктів.
  • Ніколи не перетворюйте учнів на інструмент боротьби з адміністрацією закладу, іншими вчителями, батьками учнів. Таким чином, ви і своїх цілей не доб'єтеся, і думку про себе колег і учнів зіпсуєте.
  • Постійно вчіться контролювати свої негативні емоції, вчіть цього учнів. У процесі спілкування такі емоції виконують негативні функції. Донесіть до учнів, що негативні емоції:
    • Надають руйнівний вплив на здоров'я того, хто злиться;
    • Погіршують якість мислення;
    • Знижують об'єктивність оцінки оточуючих;
    • За законом емоційного зараження викликають відповідну неприязнь у партнера по спілкуванню.
  • Ніколи не з'ясовуйте стосунки з учнями, батьками учнів, колегами у присутності учнів.
  • Не прагніть радикально, швидко, лобовими методами переробляти учнів. Перевиховання і виховання учнів - процес тривалий, що вимагає від учителя терпіння, розуму, такту й обережності.
  • Оцінюючи результати навчання і поведінку учня, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Тільки після цього доречно і менш конфліктно сказати про недоліки учня. Опора на позитивне в навчанні і вихованні учнів, по-перше, дозволяє підвищити ефективність роботи вчителя, по-друге, сприяє профілактиці конфліктів між педагогами та учнями.
  •  Ніколи на своїх уроках не давайте негативних оцінок діяльності і особи інших вчителів, адміністрації, батьків.
  •  Пам'ятайте, що добрі взаємини з оточуючими представляють собою не тільки самостійну, а й велику суспільну цінність. Кажуть, що хороша людина - не професія. Це вірно.
  •  Постійно вчіться без будь-яких умов любити або, принаймні, поважати всіх, починаючи з себе. Дітей любити і поважати набагато легше, ніж дорослих людей. Адже діти встигли принести набагато менше шкоди оточуючим і суспільству в порівнянні з дорослими.
  •  За своїм соціально-психологічним статусом ви завжди вище будь-якого учня. Однак не варто зловживати своїм вчительським авторитетом. Краще прагніть підтримувати авторитет, підвищуючи якість викладання і створюючи високоморальну атмосферу в групі.
  • У всі часи у всіх народів складно було жити без почуття гумору. Сміх, гумор здатний запобігти багатьом конфліктам. Вчитель без почуття гумору обмежений, професійно непридатний.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора